top of page

Delir

Am ales firește ca de această dată să mă lipsesc cât mai mult de anumite cuvinte exagerat de sofisticate în ceea ce privește exprimarea mea, tocmai pentru a putea transmite oricui sub o formă simplă, concretă, sentimentul pe care una dintre cele mai mari pasiuni mi-l trezește de fiecare dată când am șansa reîntoarcerii pe munte. Căci cele mai intense senzații se clădesc prin lucuri simple, dar pregnante.

Am avut ocazia de nenumărate ori să cunosc oameni lipsiți de entuziasmul pe care eu una îl experimentez de fiecare dată, cu fiecare pas mai aproape de creasta ce tânjesc atât de mult să o domin, oameni necunoscători și cât se poate de dezinteresați, prinși fiind prea mult în viețile lor statice între grămezile sufocante de gri, oameni pierduți în consumerismul și superficialitatea lumii. Spre neplăcerea mea, astfel de oameni constituie bineînțeles majoritatea, ceea ce trezește în mine o dezamăgire profundă, căci nimic nu poate egala ceea ce muntele însuși evocă în inimile celor dispuși de necunoscut.

În realitate, sentimentul despre care vorbesc nu poate fi nicidecum oglindit prin cuvinte: ideea în sine de a domina pământul doar privind întreaga mare de suflete lăsate la poale, bucuria separării de problemele pe care libertatea muntelui le reduce la tăcere, tot clișeul unei vieți dominate de stresul acumulat, liniștea pe care creasta o induce rupându-te de neajunsurile lumii... Toate acestea hrănesc dorința de eliberare a omului din râpele degradării sale.

Muntele-mi oferă de fiecare dată ocazia redescoperirii unei părți din mine ce tinde să iasă din tiparul omului obișnuit, limitat. Sătulă fiind de principiile eronate ale zilelor noastre, de zona monotonă de confort a fiecăruia dintre noi, de apartenența stupidă la un unic registru ce ne împinge pe toți să fim la fel, sentimentul inegalabil mă îndeamnă la a îndrăzni cât mai mult să fiu eu. Un eu lipsit de nevoia de a se identifica în alții, lipsit de interesul de a impresiona prin copiere, un eu cu propriile aspirații, principii și moduri de a-și relaxa sufletul și hrăni pofta de viață.

 

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page